Back
理科教育における探究学習の再検討   :   The Reexamination of Inquiry (Enquiry) on the Learning in Science Education 

作成者 根本, 和成
作成者の別表記 NEMOTO, Kazushige
キーワード等 探究学習, 固定的探究, 流動的探究, プロセス・スキル, 学習指導要領, 試行錯誤, 仮説と検証
日本十進分類法 (NDC) 370
内容 In Japanese quide line are proceeding inquiry learning on senior high school level, now. On this time, the auther feels the necessary to make clear the educational significance of inquiry learning. So, since modanification of science education was carried out, for distinguishing of the character on each discussion of inquiry, auther reexamined and summarized more diverse method of inquriy. On this view, anther felt to be necessary to study the samples of preceding many results on science history. Moreover, anther reevaluated Schwab's stable and fluid inquriry and process skills in the background of facts in science histories and considered the a few adoption of samples for the learning students.
公開者 千葉大学教育学部
コンテンツの種類 紀要論文 Departmental Bulletin Paper
DCMI資源タイプ text
ファイル形式 application/pdf
ハンドルURL http://mitizane.ll.chiba-u.jp/meta-bin/mt-pdetail.cgi?cd=00024458
ISSN 1342-7423
NCID AN10494753
掲載誌情報 千葉大学教育学部研究紀要. III, 自然科学編 Vol.48 page.45-54 (20000229)
フルテキストへのリンク http://mitizane.ll.chiba-u.jp/metadb/up/AN10494753/KJ00004179469.pdf
情報源 Bulletin of the Faculty of Education, Chiba University. III, Natural sciences
言語 日本語
著者版フラグ publisher


Total Access Count:

648 times.


Search
Related Materials in




探究学習
固定的探究
流動的探究
プロセス・スキル
学習指導要領
試行錯誤
仮説と検証