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ディーゼル燃料油の磁界処理効果に関する研究 : 燃焼室内圧力の測定   :   Effects of Magnetic Field on Diesel Fuels : Measurement of Pressure Cycle in Cylinder 

作成者 飯本, 光雄
作成者の別表記 IIMOTO, Mitsuo
日本十進分類法 (NDC) 620
内容 磁界処理された燃料によるディーゼル機関の運転性能と, 無処理燃料での運転性能とを比較するために, 機関内燃焼圧力を測定し, 燃焼圧力の連続波形のピーク値及び単一波形の分析を行なった.検討結果はつぎのとおりである.1.燃焼圧力ピーク値の平均値は, 負荷率0〜75%のとき磁界処理燃料での運転が無処理燃料での運転よりも高い値を示した.2.負荷率100%以上での運転においては, 磁界処理と無処理燃料による運転での燃焼圧力ピーク値の平均値に差は認められなかった.3.1サイクル毎の圧力波形では, 磁界処理燃料と無処理燃料での運転で, 燃焼の過程の着火遅れ期間に違いは認められなかった.4.燃焼過程の燃焼期間を比較すると, 100%以上の負荷率運転で, 磁界処理燃料は無処理燃料の燃焼期間よりも長かった.
It is said that the thermal efficiencies of boiler or engine are improved by using the treated fuel in magnetic field. Experiments were conducted to make certain of the truth of the effects of magnetic field on diesel fuel. In this paper, the combustion pressures in cylinder of an engine using the treated fuel in magnetic field and the untreated fuel were measured. In the heavy load operations, peak cylinder pressures of the treated fuel in magnetic field were equal to that of the untreated fuel. In the light load operations, peak cylinder pressures of the treated fuel were higher value than that of the untreated fuel. It seems that the improvement of fuel combustion in cylinder was obtained in the operation of an engine using the treated fuel. Because there were the extension of burning period and the rise of peak pressure owing to the operation of an engine using the treated fuel in magnetic field.

公開者 千葉大学園芸学部
コンテンツの種類 紀要論文 Departmental Bulletin Paper
DCMI資源タイプ text
ファイル形式 application/pdf
ハンドルURL http://mitizane.ll.chiba-u.jp/meta-bin/mt-pdetail.cgi?cd=00026354
ISSN 0069-3227
NCID AN00142658
掲載誌情報 千葉大学園芸学部学術報告 Vol.45 page.51-54 (19920225)
フルテキストへのリンク http://mitizane.ll.chiba-u.jp/metadb/up/AN00142658/KJ00004283514.pdf
情報源 The technical bulletin of Faculty of Horticulture, Chiba University
言語 日本語
著者版フラグ publisher


Total Access Count:

619 times.


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