Back
A Study on the Visitor Center of National Park of the West in the United States   :   アメリカ合衆国西部地域の国立公園のビジター・センターに関する研究 

作成者 Yui, Masaaki
作成者 (ヨミ) ユイ, マサアキ
作成者の別表記 油井, 正昭
日本十進分類法 (NDC) 620
内容 アメリカ合衆国西部地域の国立公園にあるビジター・センターを実際に利用して、自然教育を行っている施設としての実態を調査し、調査結果を分析、考察した。調査は、1991年4月26日から5月6日までと1992年3月21日から5月20日までの2回実施した。結果の概要は次のとおりである。(1)ビジター・センターの位置は、公園入口付近か利用の中心地で主要道路に接している。(2)建物は平屋建てが多く、外観は自然材料を使用して自然との調和に配慮している。(3)インフォーメイション・ブースが広く、必ず職員(レンジャー)がおり、利用者に公園利用の情報を提供している。(4)展示室は見て楽しめる工夫がなされている。(5)オーデトリウム(レクチャー・ルーム)では、10〜15分程度の映画やスライドを繰り返し上映している。(6)多数の資料を販売している。(7)職員(レンジャー)による野外解説活動は、ビジター・センターの重要な自然教育活動である。
This study involved the actual use of visitor centers at national parks in the western reagion of the United States, a survey of facilities providing nature education and an analysis of the results. The study was conducted over two periods: 26 April to 6 May 1991, and 21 March to 20 May 1992. An outline of the results is as follows: (1) Visitor centers are located along main thoroughfares, near park entrances or in central areas of use. (2) Most visitor centers are one-story constructions with natural materials on the outside walls that blend in with the natural surroundings. (3) Information booths are spacious and a ranger is available to provide information to users about park use. (4) Creative measures are taken to enable visitors to view and enjoy the displays in exhibition rooms. (5) Auditoriums have repeated showings of films and slides 10-15 minutes in length. (6) A wide range of materials are sold. (7) Outdoor interpretations given by rangers are an important nature education activity of visitor centers.

公開者 千葉大学園芸学部
コンテンツの種類 紀要論文 Departmental Bulletin Paper
DCMI資源タイプ text
ファイル形式 application/pdf
ハンドルURL http://mitizane.ll.chiba-u.jp/meta-bin/mt-pdetail.cgi?cd=00026475
ISSN 0069-3227
NCID AN00142658
掲載誌情報 千葉大学園芸学部学術報告 Vol.49 page.131-141 (19950330)
フルテキストへのリンク http://mitizane.ll.chiba-u.jp/metadb/up/AN00142658/KJ00004283676.pdf
情報源 The technical bulletin of Faculty of Horticulture, Chiba University
言語 英語
著者版フラグ publisher


Total Access Count:

557 times.


Search
Related Materials in