Back
図形の概念の相違性を捉えるための要因の検証   :   I.教育科学系 : Verifying a factor that promotes understanding the difference between two concepts of geometric figures : I. Pedagogy 

作成者 松尾, 七重
作成者の別表記 MATSUO, Nanae
キーワード等 図形の概念, 理解, 相違性, concepts of geometric figures, understanding, difference
日本十進分類法 (NDC) 370
内容 The effect of the factor that promotes the transition from State 1 to State 2, that is, comparing a geometric figure with the different figure from the viewpoint of relations among essential components, was verified.
公開者 千葉大学教育学部
コンテンツの種類 紀要論文 Departmental Bulletin Paper
DCMI資源タイプ text
ファイル形式 application/pdf
ハンドルURL http://mitizane.ll.chiba-u.jp/meta-bin/mt-pdetail.cgi?cd=00026773
ISSN 1348-2084
NCID AA11868267
掲載誌情報 千葉大学教育学部研究紀要 Vol.51 page.69-73 (20030228)
フルテキストへのリンク http://mitizane.ll.chiba-u.jp/metadb/up/AA11868267/KJ00004185254.pdf
情報源 Bulletin of the Faculty of Education, Chiba University
言語 日本語
著者版フラグ publisher


Total Access Count:

616 times.


Search
Related Materials in




図形の概念
理解
相違性
concepts of geometric figures
understanding
difference