Back
フリークライミングの授業成果の事例的研究 : 一般教育としての体験学習の意義   :   I.教育科学系 : A Case Study of Results in Free-climbing Class : The Significance of Experiential Learning in General Education : I. Pedagogy 

作成者 徳山, 郁夫
作成者 (ヨミ) トクヤマ, イクオ
作成者の別表記 TOKUYAMA, Ikuo
キーワード等 体験学習, コンフォート・ゾーン, プロセッシング, Experiential learning, Comfort-zone, Processing
日本十進分類法 (NDC) 370
内容 The purpose of this study was to examine the results of experiential learning in free-climbing practice. The research was focused on the process to aware a climbing techniques and to generalize the knowledge what they have learned during climbing techniques.
公開者 千葉大学教育学部
コンテンツの種類 紀要論文 Departmental Bulletin Paper
DCMI資源タイプ text
ファイル形式 application/pdf
ハンドルURL http://mitizane.ll.chiba-u.jp/meta-bin/mt-pdetail.cgi?cd=00026782
ISSN 1348-2084
NCID AA11868267
掲載誌情報 千葉大学教育学部研究紀要 Vol.51 page.137-145 (20030228)
フルテキストへのリンク http://mitizane.ll.chiba-u.jp/metadb/up/AA11868267/KJ00004185263.pdf
情報源 Bulletin of the Faculty of Education, Chiba University
言語 日本語
著者版フラグ publisher


Total Access Count:

693 times.


Search
Related Materials in




体験学習
コンフォート・ゾーン
プロセッシング
Experiential learning
Comfort-zone
Processing