Back
幼児の表現活動に見られる個人差の意味 : 「表現スタイル」を想定した支援のために   :   I.教育科学系 : Individual Differences in Creative Expression and Activities : Teaching and supporting based on children's "expressional style" : I. Pedagogy 

作成者 槇, 英子, 中澤, 潤
作成者 (ヨミ) マキ, ヒデコ
作成者の別表記 MAKI, Hideko, NAKAZAWA, Jun
キーワード等 表現活動, 表現スタイル, 個人差, アクションリサーチ, 幼児教育, creative expression and activity, expressional style, Individual differences, action research, early childhood education
日本十進分類法 (NDC) 370
内容 Three types of young children's creative expressive object activities (object dependent type, sensory dependent type, and situational dependent type) are found through action research in kindergarten creative class. We discussed theoretical bases for these three types using theories of both psychology and art education. We also proposed a process model of young childre's creative object expressional act in relation with individual difference variables.
公開者 千葉大学教育学部
コンテンツの種類 紀要論文 Departmental Bulletin Paper
DCMI資源タイプ text
ファイル形式 application/pdf
ハンドルURL http://mitizane.ll.chiba-u.jp/meta-bin/mt-pdetail.cgi?cd=00026788
ISSN 1348-2084
NCID AA11868267
掲載誌情報 千葉大学教育学部研究紀要 Vol.51 page.181-191 (20030228)
フルテキストへのリンク http://mitizane.ll.chiba-u.jp/metadb/up/AA11868267/KJ00004185269.pdf
情報源 Bulletin of the Faculty of Education, Chiba University
言語 日本語
著者版フラグ publisher


Total Access Count:

686 times.


Search
Related Materials in




表現活動
表現スタイル
個人差
アクションリサーチ
幼児教育
creative expression and activity
expressional style
Individual differences
action research
early childhood education